torsdag 20 januari 2011

Sådär! En samling nyfikenhet

Ja, snart har jag ätit LCHF i ett år. Intresset för vad som händer i våra kroppar med födan vi stoppar i oss minskar inte direkt med tiden, snarare tvärtom. Läser idag biologi på universitetsnivå och funderar på att rikta in mig på nutrition i framtiden. Tänk att få forska, föreläsa, debattera och skriva kring detta som en del i sitt arbetsliv. Tänker mig att det kan vara svårt på ett sätt då etablissemanget står rätt emot en. Som tur är är vi ju inte ensamma, vi är många som resonerar såhär kring vilken föda vi är ämnade att äta. Det vi mår bra av menar många är det rätta, då tänker jag mig: hur vet vi vad vi mår bra av? Jo, det enda svaret är att våga testa sig fram i kostdjungeln och våga söka fakta själv, vara källkritisk och ibland en smula "kontroversiell". Jag har sökt en del fakta och kommer att fortsätta med detta. För er som är intresserade av LCHF, som jag nu hyser rätt stor tilltro gentemot, så finns inom kort förhoppningsvis lite användbara inlägg att kika på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar